Storing melden?
Meer resultaten
Wij doen altijd ons uiterste best om ons werk zo goed mogelijk te doen en fouten te voorkomen. Helaas kan er ondanks onze goede wil en inzet iets fout gaan.
Meldingsformulier
Kijk hieronder of we je vraag direct kunnen beantwoorden. Staat je melding of vraag er niet tussen vul dan het meldingsformulier in. We nemen meestal dezelfde werkdag nog contact met je op. Klik hier voor het meldingsformulier.
Vul deze volledig in zodat wij ons kunnen voorbereiden door bijvoorbeeld te checken welk model je hebt, wanneer deze geïnstalleerd is en of je wel of geen onderhoudsabonnement hebt.
Meest gestelde vragen
Ik twijfel of ik zacht water heb
Belangrijk is om eerst vast te stellen of je daadwerkelijk kalkvrij water hebt of dat er iets aan de hand is (of geweest) waardoor je mogelijke toch kalk in het water hebt (of hebt gehad). Merk je verschil met eerder? Heb je ook andere redenen om aan te nemen dat er toch kalk in het water zit?
De volgende zaken graag eerst controleren:
• Knippert het gele wieltje linksboven in het display (onder het kraantje) als je een willekeurige kraan openzet? Zo niet dan kan er een vuiltje in de flowmeter zitten. Zie video ‘Controleren flow meter’ (8 of 9). Klik hier voor de video’s
• Verbruik je de laatste tijd zout of blijft het zout niveau hetzelfde?
• Als het zoutniveau hetzelfde blijft kan het zijn dat de zout niet goed naar de bodem zakt. Bijvoorbeeld omdat het aan elkaar vastgeplakt zit. Schud het zout dan even flink door of geef een flinke klap aan de zijkant.
• Staat de bypass-kraan in de juist positie? Of heeft deze een tijdje verkeerd gestaan. We maken wel mee dat mensen deze uitschakelen als ze de tuin sproeien en vergeten hem terug te zetten. De kranen dienen in de operationele stand te staan in stroomrichting van het water (niet dwars).
• Heb je altijd op tijd zout bijgevuld? We maken wel mee dat mensen een tijdje vergeten zijn zout bij te vullen waardoor er weer kalkaanslag is ontstaan.
We zeggen altijd: “meten is weten”. We hebben daarvoor een testsetje waarmee je tientallen keren kan testen.
Als het goed is heb je deze ontvangen bij de installatie (vanaf 1-21). Als je deze niet (meer) hebt kun je deze via onze webshop bestellen. Je vindt dit via deze link.
Wij adviseren je de komende tijd regelmatig te meten. Ook juist vlak voor een regeneratie (spoelbeurt) om te checken of hij de ingestelde hoeveelheid water haalt.
Ik heb wel zacht water maar nog steeds vlekken op de kranen
Als het water wel kalkvrij blijkt te zijn en er zijn toch vlekken zichtbaar zijn volgen hieronder wat suggesties;
– We hebben wel meegemaakt dat het zeepresten bleken.
– Let op met bepaalde agressieve schoonmaakmiddelen. Deze kunnen op sommige materialen vlekken geven die op kalk lijken.
– Advies is om de kranen in geval van vlekken in ieder geval droog te houden
– Als de ontharder zout verbruikt kan ervan uitgegaan worden dat deze goed werkt. Bijna altijd zijn het dan andere mineralen die zichtbaar zijn (zoals bijvoorbeeld kalium of natrium) omdat deze niet uit het water verwijderd worden. Het grote verschil met calcium is dat deze mineralen heel makkelijk wegspoelen omdat deze oplosbaar zijn in water. Dit is bij kalk niet het geval.
De waterontharder geeft een piep-signaal
Dit kan een aantal dingen betekenen.
1. De zout is (bijna) op. Als je het zout weer aanvult dan stopt ook het piep-signaal.
2. De back-up batterij is bijna leeg. Het batterij-tekentje in het display knippert dan ook. Als je vervolgens de 9-volt batterij vervangt dan stopt het piep-signaal. Klik hier om de video te bekijken hoe je de back-up batterij kunt vervangen.
3. Er staat een ‘ERROR-CALL’melding op het schermpje. Je kunt dit verhelpen door de stekker eruit te halen en de back-up batterij. Wacht vervolgens een minuutje en doe de stekker en de back-up batterij er weer in. Als de waterontharder dan nog steeds piept, neem dan contact met ons op.
De zoutbak staat voller dan normaal met water
Er staat altijd wat water in de zoutbak. Bij de Excellentserie (zwarte) is dit ongeveer 5 cm en bij de Comfortserie is dit ongeveer 10 cm. Als het water significant hoger staat neem dan contact met ons op.
Kan ik de harsreiniger gewoon in de zoutbak gieten?
Ja dat kan gewoon bij het zout in worden gegoten. De eerst volgende spoelbeurt wordt de hars dan extra gereinigd.
Op het scherm staat 'DISSO'
Staat er ‘DISSO’ op het scherm dan is er niks aan de hand. Dit is een stap in het proces voor regenereren. Als het goed is knippert deze melding met een getal dat afloopt (dit is het aantal minuten). Na het doorlopen van deze stap verdwijnt de melding vanzelf. Dan volgt de volgende stap in het regeneratieproces.
ERROR-5 melding op het scherm
Een ERROR-5 melding treedt op als er geen of slechte verbinding is tussen de waterontharder en de afstandsbediening. Breng de afstandsbediening dichter bij de waterontharder. Mocht de melding nog steeds zichtbaar zijn, doe dan de stekker en back-up batterij eruit. Doe ze er 15 seconden later er weer in. Als het goed is wordt de verbinding weer hersteld.
ERROR CALL op het scherm
Om dit op te lossen kan geprobeerd worden een reset te doen.
Druk tegelijkertijd in gedurende 3 seconden voor een reset.
Mocht de melding nog steeds zichtbaar zijn, doe dan een harde reset (stekker en back-up batterij eruit en er weer in).
Als de Error/ CALL melding nog steeds zichtbaar is, neemt u via het supportformulier contact met ons op en helpen wij u verder.
Hoe zet ik de waterontharder in de by-pass stand?
Hoe vervang ik de back-up batterij?
Instructievideo’s
We hebben duidelijke instructievideo’s die je hier kunt bekijken.
Storingen buiten kantoortijden
Buiten kantooruren zijn we niet telefonisch bereikbaar. Je kunt wel altijd de instructie video’s bekijken op: www.mooiwater.nl/video. Ook tref je hieronder de meest recente handleidingen aan.
Je kunt via het supportformlier je melding aangeven of appen naar nummer 085-0604470. We zullen de volgende werkdag contact opnemen en de situatie bespreken en indien nodig een afspraak maken om het op te lossen.
Wellicht kun je een foto of video meesturen ter ondersteuning van je vraag.
Calamiteit of lekkage buiten kantoortijden
Wat te doen indien er een calamiteit is als er bijvoorbeeld een lekkage plaatsvindt en wij niet telefonisch bereikbaar zijn?
Altijd eerst de hoofdkraan dicht!
Als er een lekkage op een willekeurig punt in jouw huis is, direct de hoofdkraan dicht doen en een lokale loodgieter of installatiebedrijf bellen. Deze bevindt zich meestal voor en/of na de watermeter. Dit heeft geen gevolgen voor de waterontharder.
Interne lekkage
Als er een interne lekkage binnen in de waterontharder is en/of deze overloopt kun je het beste eerst de hoofdkraan dichtdoen en vervolgens de bypass van de waterontharder dichtdoen volgens instructie op de video. Klik hier voor de instructie video. Je kunt hierna proberen de hoofdkraan weer open te zetten zodat je weer water hebt. Je hebt dan geen zacht water meer maar wel gewoon water. Stuur vervolgens een mailtje naar info@mooiwater.nl met een korte beschrijving. We zullen zo spoedig mogelijk en uiterlijk de volgende werkdag contact opnemen en een afspraak maken om het euvel zo snel mogelijk op te lossen.
Lekkage bij aansluitingen
Als er een eventueel lekkage is bij de aansluitingen van de waterontharder kun je het beste de hoofkraan dicht doen en een lokale loodgieter of installatiebedrijf bellen om de lekkage zo snel mogelijk te kunnen verhelpen. Dit is altijd een snellere methode om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer over stromend water beschikt. Stuur vervolgens een mailtje naar info@mooiwater.nl met een korte beschrijving. We zullen de volgende werkdag contact opnemen en de situatie bespreken en indien nodig een afspraak maken om de situatie definitief te herstellen.
Handleidingen
Installatie handleidingen
Klik hier om naar de Installatie handleidingen te gaan.
Contact met Mooiwater
Telefoon
Direct contact? Bel ons op
085-0604470
Stel direct je vraag aan ons op
085-0604470
Mail je vraag aan ons op
info@mooiwater.nl